Friday, June 22, 2018

Mīlestība no pirmā acu skatiena

Esmu sieviete un man piemīt spēja iemīlēties no pirmā acu skata. Dažreiz iepērkoties sievietes nopērk lietas (parasti drēbes, somiņas un apavus), kas nebija ieplānotas, bet tik ļoti iepatikās, ka bez tām turpmāka dzīve nav iedomājamā. Arī šoreiz, ņemot uz testu Suunto 3 Fitness, es neplānoju to iegādāties, domāju, tikai notestēt un izteikt savu viedokli. Savukārt, uzvelkot uz rokas šo brīnišķīgu ierīci, es sapratu, ka mana dzīve bez tā vairs nav iedomājama!
Šis pulkstenis ir domāts ikdienai. Tas novēro dienas aktivitātes, miegu, pulsu, stresa vai atjaunošanas līmeni utt.. Pulkstenis sver ļoti maz un ir bezgalīgi smuks! Jā, šim pulkstenis nav GPS uzvēršanas spējas, bet tas ikdienā arī nav vajadzīgs. Suunto 3 nav domāts izmantošanai profesionāla sporta ietvaros, tas ir domāts ikdienas aktivitāšu novērošanai, treniņiem trenažieru zālē vai citām aktivitātēm, bet ne profesionālā līmenī. Iepriekšējo reizi, testējot Suunto Trainer, es diezgan smalki pārbaudīju katru pulksteņa spēju, katrus iegūtus datus un salīdzināju tos ar pakāpi augstākiem pulksteņu datiem. Šoreiz es kritiski nevērtēšu, jo mērķauditorija šim pulkstenim nav profesionālie sportisti, bet vienkārši aktīvi un ziņkārīgi cilvēki.

Esmu ļoti aktīva jaunā māmiņa un pagaidām mans primārais darbs ir pieskatīt mazo dēlu. Mani interesējošas funkcijas bija ikdienā veikto soļu skaits, patērētas kalorijas, pulsa  un miega novērošana. Visas šīs funkcijas ir Suunto 3, papildus tas piedāvā virtuālu palīgu treniņu veidošanā. Novērot stresa, atjaunošanas līmeni un kā citas veidierīces, sinhronēzties ar telefonu, lasīt ziņas un redzēt zvanus. Pulkstenis darbojas ar Suunto jaunās paaudzes aplikāciju - Suunto App, kas tika veidota atsaucoties uz patērētāju ieteikumiem.
Pulksteņa testu sāku uzreiz, tiklīdz dabūju to rokās. Pirmais, kas iekrīta acīs (precīzāk rokās) ir pulksteņa svars. Tehniskajā aprakstā minēti 36gr, bet es teiktu, ka mazāk. Jo uz rokas to vispār nejūtu! Ikdienā es nevalkāju pulksteni vai aproces, tas mani tracina, bet Suunto 3 dīvainā kārtā man netraucēja. Es ar to mazgājos, gulēju, pastaigājos, bērnu mazgāju, baroju bērnu,  pat tīrīju dzīvokli, nenovelkot pulksteni no rokās (pie reizes pārbaudīju cik tas ir izturīgs pret sadzīves ķīmiju :) ).
Pulksteņa testa secinājumi:
1. Tas ir izturīgs. Pēc nedēļas lietošanas nav nevienas skrambiņas. Baterija turējās godam - 5 dienas ar ieslēgto pulsa un miega mērītāju, ziņu un zvana sinhronizāciju un divi treniņi tika aizvadīti (30min un 40min).
2. Tas diezgan precīzi lasa pulsu. Man ik pa laikam patika izpētīt, cik daudz mana sirsniņa sitās konkrētajā mirklī. Savu treniņa, rīta un miera stāvoklī esošo pulsu es zinu, tāpēc bija interesanti novērot to arī dienas laikā. Protams, ir šad un tad dažas novirzes (1-3 sit., ka ikvienam optiskām pulsometram), bet tas nav būtiskas, ja pulkstenis netiek lietots pulsa balstītos treniņos.
3.  Tas ļoti labi novēro miegu. Esmu diezgan skeptiska pret miega novērošana ierīcēm. Suunto prasa uzstādīt savu parasto miega režīmu, un nakts laikā novēro tavu pulsu un aktivitāti. Par iegūtiem rezultātiem biju pārsteigta! Es domāju pulkstenis radīs tikai iestatījumos noteiktās robežās (piem. no 10 vakarā līdz 6 no rīta), bet tā nebija. Ja es gāju gulēt 24os un mostos 4 naktī, tas arī pārārdīja šo miega apjumu. Pēc tam aizgāju gulēt un nogulēju līdz 7iem, tad pulkstenis pieskaitīja klāt vēl dažas stundās.  Nākamajā naktī īsti pagulēt neizdevās un beigās dabūju 3:47 st.miega. Es tam ticu, jo ar mazu bērnu mammām izgulēties neizdodas! Esmu tā "uzsēdusies" uz miega aktivitātes pārbaudi, ka joprojām to mēru :) un man tas patīk!
4. Pulkstenis ir ļoti pievilcīgs. Es to valkāju katru dienu 24/7, arī ņemu līdzi uz ballīti! Draudzenes to novērtēja :) kas vēl meitenei vajadzīgs, vai ne tā? 
5. Kaut arī pulkstenis nav domāts profesionālam sportam, man nesagādāja problēmas ar to veikt savus treniņus. Vingrošanu, skriešanu, stiepšanas un jogu. Skriešanai ir vajadzīgs GPS, tāpēc ejot uz treniņu jāņem līdzi arī telefons, ar kura palīdzību pulkstenis pieslēgsies GPS un dabūs ātrumu, attālumu un veiks automātisko akselerometra kalibrāciju. Tas nozīmē, ka turpmāk skriet varēs bez telefona. Protams, veicot parasto skriešanu, ne intervālu treniņus.
6. Pulkstenis veic stresa, atjaunošanas un aktivitātes novērošanu. Tas nozīme, ka pulkstenis reaģē uz aktivitātes un pulsa izmaiņām un veido ķermeņa noslodzes analīzi. Var redzēt cik daudz enerģijas mīt ķermenī. Pa dienu tā pazūd un atjaunojas. Bija ļoti interesanti pētīt tos ciparus: pagulēt, pastaigāt, nedaudz panervozēt un nomierināties :) Noteikti šī ir ļoti vērtīga funkcija!
7.  Interesanti, ka šis pulkstenis veic arī treniņu programmas koriģēšanu. Pats pulkstenis ir ka virtuālais treneris. Tas sastāda ieteicamo treniņu programmu, vadoties no esošas aktivitātes, stresa/atjaunošanas laika (sk.punktu nr.5) un dienas pulsa ritmu. Man šī funkcijas nav pazīstama, bet ļoti ieintriģēja. Mēģināšu to izpētīt sīkāk un veltīt tai vairāk laika (~6mēn.) un tad papildināt šo rakstu ar saviem novērojumiem.
Kopumā ar pulksteni esmu vairāk kā apmierināta. Es negaidīju tik labu izskata un funkcionalitātes salikumu!

Šīs nav mārketinga raksts. Es dažreiz testēju pulksteņus (arī citus sporta aksesuārus vai uzturu), ja man rodas tāda izdevība. Esmu ļoti ziņkārīga būtne un man patīk viss ap un par sportu, it īpaši skriešanu.

No comments:

Post a Comment